Τρίτη, Αυγούστου 04, 2009

Νοικοκυριά σε απόγνωση...


Φτωχότεροι έγιναν μέσα σε ένα χρόνο έξι στους δέκα Έλληνες καταναλωτές, ενώ επτά στους δέκα προβλέπουν αύξηση του ποσοστού της φτώχειας για την επόμενη χρονιά. Με άλλα λόγια τα νοικοκυριά είναι σε απόγνωση...

Η ανεργία και η ακρίβεια είναι από τα κυριότερα προβλήματα της χώρας για τους καταναλωτές, οι οποίοι φοβούνται για τη μελλοντική τους οικονομική ασφάλεια.

Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από την έρευνα καταναλωτικής εμπιστοσύνης για το δεύτερο τρίμηνο του 2009 που πραγματοποίησε το Οικονομικό

Επιμελητήριο της Ελλάδος σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Ειδικότερα η έρευνα έδειξε τα ακόλουθα:
Το 63% των ερωτωμένων θεωρεί ότι η οικονομική του κατάσταση τους τελευταίους 12 μήνες χειροτέρεψε σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Ακόμη και το 32% των ερωτηθέντων που θεωρούν ότι η οικονομική τους κατάσταση είναι άνετη πιστεύουν ότι αυτή έχει χειροτερέψει τον τελευταίο χρόνο.
Μόνο το 9% αναμένει βελτίωση της προσωπικής οικονομικής του κατάστασης με τους νέους ηλικίας κάτω των 30 ετών και όσους έχουν καλύτερη οικονομική κατάσταση να είναι πιο αισιόδοξοι για τα οικονομικά τους.
Το 67% των καταναλωτών εμφανίζεται απαισιόδοξο για την οικονομική εξέλιξη της χώρας και περιμένει ότι τα πράγματα θα χειροτερέψουν μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Πιο απαισιόδοξοι είναι οι έχοντες χαμηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης, χαμηλότερες αποδοχές και χειρότερη οικονομική κατάσταση. Μάλιστα το 52% θεωρεί ότι δεν θα βελτιωθεί η οικονομική πορεία της χώρας ούτε ύστερα από τέσσερα χρόνια.
Περισσότεροι από οκτώ στους δέκα ερωτηθέντες θεωρούν ότι μέσα στους επόμενους 12 μήνες οι τιμές των καταναλωτικών αγαθών θα αυξηθούν.
Το 44% υποστηρίζει ότι η απόκτηση ορισμένων αγαθών είναι δύσκολη. Περισσότερο δυσκολεύονται οι γυναίκες, οι έχοντες χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης και οι έχοντες δύσκολη οικονομική κατάσταση.
Σχεδόν ένας στους δύο θεωρεί ότι τώρα δεν είναι μια καλή εποχή για αποταμίευση.
Το 87% πιστεύει ότι είναι πολύ δύσκολο να βρει κάποιος δουλειά στην περιοχή του.