Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 16, 2009

Αλλαγή πλαισίου από το ΕΣΡ για την πολιτική επικοινωνία και διαφήμιση


Νέο πλαίσιο για την πολιτική επικοινωνία, τόσο όσον αφορά στη διαφήμιση όσο και στην παρουσίαση προσώπων και κομμάτων από τις ενημερωτικές και ειδησεογραφικές εκπομπές, έβαλε χθες το ΕΣΡ στην Οδηγία που εξέδωσε για τη ραδιοτηλεοπτική κάλυψη της προεκλογικής περιόδου, τόσο από τους εθνικής εμβέλειας σταθμούς όσο και από τους περιφερειακούς και τοπικούς σταθμούς.

Ειδικότερα, και όπως ανέφερε χθες κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των συντακτών ο πρόεδρος του ΕΣΡ Ιωάννης Λασκαρίδης, στην εκδοθείσα Οδηγία, προβλέπεται σε περισσότερα από ένα άρθρα της (αρ. 2 παρ. 1, αρ.4 παρ. 4), ότι «απαγορεύεται η προβολή και η υποτίμηση, προσώπων και κομμάτων, τόσο μέσω σχολίων όσο και μέσω διαφημιστικών σποτ».

Ο κ. Λασκαρίδης διευκρίνισε ότι η οριοθέτηση αυτή δεν απαγορεύει τη λεγόμενη αρνητική διαφήμιση, αλλά απλώς θέτει ένα μέτρο που αποσκοπεί στη διασφάλιση της ποιότητας του πολιτικού διαλόγου και της πολιτικής επικοινωνίας γενικότερα.

Παράλληλα, χθες διευκρινίστηκε ότι ως χρόνος έναρξης για τη μέτρηση των εμφανίσεων των υποψήφιων βουλευτών στα κανάλια ορίζεται η πρώτη ημέρα της προεκλογικής περιόδου, πράγμα το οποίο, βεβαίως, ενδέχεται να δημιουργήσει πρόβλημα σε τηλεοπτικούς σταθμούς.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το νόμο, προβλέπεται ότι κάθε υποψήφιος μπορεί να εμφανιστεί μόνο μία φορά σε τηλεοπτικό σταθμό εθνικής εμβέλειας και μέχρι δύο σε περιφερειακής και τοπικής.

Οπως διευκρίνισε ο κ। Λασκαρίδης, σε περίπτωση που μέχρι τώρα κάποιος βουλευτής έχει εμφανιστεί δύο φορές, θα κληθεί το κανάλι που τον παρουσίασε σε απολογία.-{Ρουφιάνε Ετοιμάσου!το ΕΣΡ έρχεται στην Ροδόπη..Γιατί άραγε;...}

Παράλληλα, τόνισε ότι τα κανάλια είναι υποχρεωμένα να προβάλουν τη δραστηριότητα όλων των υποψήφιων βουλευτών, οι οποίοι θα τους το ζητήσουν με σχετικό γραπτό αίτημα.

Πρόκειται για εξέλιξη, η οποία ενδέχεται να έχει σημαντικές παρενέργειες στη λειτουργία των καναλιών, αφού μπορεί να δημιουργήσει «έμφραγμα» στη ροή προγράμματος.